رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت که ارمنستان و حامیان این کشور نباید با زبان زور و تهدید با باکو صحبت کنند.

علی اف: نمی‌توان با زبان تهدید با ما صحبت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل روانشناسی در مدیریت، «الهام علی اف» رئیس  جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی داخلی گفت: «پس از جنگ دوم قره باغ، کاملا اوضاع را زیر نظر داشتیم.»

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» علی اف در بخشی از این مصاحبه گفت:«در تلاش بودیم تا این موضوع را به ارمنستان بفهمانیم که هر لحظه می‌توانیم عملیات انجام دهیم.»

علی‌اف ادامه داد:«به نظر من این باید درس عبرتی نه تنها برای ارمنستان، بلکه برای دیگران باشد که نمی‌توان با زبان تهدید با ما صحبت کرد.»

جمهوری آذربایجان در جنگ دوم قره باغ ارتش ارمنستان را شکست داد. این کشور در ماه‌های گذشته نیز در یک عملیات برق آسا بخش‌های دیگری از قرع باغ را آزاد کرد. این اقدام موجب آواره شدن ارامنه ساکن منطقه به ارمنستان شد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در باره مشکلات پیش آمده با فرانسه نیز افزود:«در افشای استعمار نو فرانسه و روند آزادسازی مستعمرات فرانسه از یوغ استعماری این کشور سهیم خواهیم بود.»

در ادامه تنش بین جمهوری آذربایجان و فرانسه، باکو فرانسه را متهم کرده که از ارمنستان، از نظر دیپلماتیک و نظامی حمایت می‌کند و به دنبال دامن زدن به تنش در قفقاز جنوبی است.

دستگاه امنیتی جمهوری آذربایجان، «مارتین رایان»، تبعه فرانسوی را در دسامبر گذشته به اتهام «جاسوسی» دستگیر شد. فرانسه بازداشت رایان را «خودسرانه» خوانده و ادعاهای باکو را «بی‌اساس» خوانده است.

فرانسه که بزرگترین جامعه ارامنه در اروپا را در خود جای داده، در ماه‌های اخیر همکاری‌های نظامی را با ارمنستان افزایش داده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده است:« اظهارات بی اساس فرانسه تلاش دیگری برای تحریف واقعیت و مداخله در امور داخلی آذربایجان است.»

پایان پیام/

Leave a Reply