وزیر خارجه اوکراین سه شنبه شب با بیان اینکه این کشور چشم انتظار ادامه حمایت‌های متحدان خود در تقابل با روسیه است مدعی شد کی‌یف برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار ندارد.

اوکراین: انتظار کاهش حمایت از شرکای خود را در تقابل با روسیه نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل روانشناسی در مدیریت، در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین و تداوم حملات روسیه به زیر ساخت‌های این کشور، وزیر خارجه اوکراین سه‌شنبه شب به وقت تهران گفت که این کشور انتظار ندارد حمایت‌های شرکای خود در زمان جنگ کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین پس از گفت‌وگو با «هانکه بروینز اسلات» همتای هلندی خود در نشست خبری گفت، تحویل تسلیحات از سوی متحدان اوکراین با کاهش  مواجه نشده است.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو هشدار داده که کشورهای عضو این ائتلاف نظامی باید منتظر دریافت خبرهای بدی از جنگ اوکراین باشند.

ینس استولتنبرگ در گفت‌گو با شبکه تلویزیونی آلمانی گفت: «باید برای دریافت اخبار بد آماده باشیم.»

بر اساس این گزارش،اوکراین از زمان نبرد با روسیه، به شدت به کمک‌های نظامی و اقتصادی غرب برای مقاومت برابر روسیه  و عقب راندن نیروهای روس متکی بوده است.

وزیر خارجه اوکراین اظهار داشت: «شرکای ما درک می‌کنند که آنچه در اوکراین در خطر است بسیار بزرگتر از آینده اوکراین است. من هیچ کاهشی در توجه و یا حمایت از اوکراین را پیش بینی نمی‌‌کنم.»

وی مدعی شد که اوکراین برای مذاکره با روسیه تحت فشار قرار نخواهد گرفت.

کشورهای ناتو به ویژه آمریکا و انگلیس، از ابتدای جنگ اوکراین (پنجم فوریه ۲۰۲۱) در حال ارائه کمک‌های همه جانبه به این کشور و اعمال فشارهای بی‌سابقه علیه روسیه هستند.

حمایت‌های شدید کشورهای غربی از اوکراین در ماه‌های گذشته شدت گرفت و این کشور را به انجام ضد حملات علیه روسیه تشویق کرد، اما به گفته «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، ضد حملات این کشور شکست خورد.

وزیر خارجه اوکراین اظهار داشت:«تا زمانی که خودمان تصمیم نگیریم که این راه رو به جلو است، هیچ کس هرگز ما را بر سر میز مذاکره با روسیه قرار نخواهد داد.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت مسکو همچنان آماده مذاکره با کی‌یف است و ترجیح می‌دهد از  مسیر سیاسی و دیپلماتیک  به خواسته‌های خود دست یابد. 

 پایان پیام/

Leave a Reply