«کابوسِ اسرائیل»، نام دیگر محله «الشجاعیه» واقع در شرق غزه است که تاکنون، برای چندمین روز متوالی نظامیان ارتش تل‌آویو را متوقف کرده است.

الشجاعیه؛ کابوس نظامیان اسرائیلی

به گزارش گروه بین‌الملل روانشناسی در مدیریت، صبح روز جمعه ۱۵ دسامبر رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که درگیری‌های خشونت‌آمیزی بین گروه‌های مقاومت و ارتش اسرائیل که برای چندمین روز تلاش کرد به محله الشجاعیه نفوذ کنند اتفاق افتاد. 

روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر بود که شبکه عبری «کان»، از شکستی بزرگ برای ارتش اسرائیل با ده‌ها کشته و زخمی در الشجاعیه خبر داد و گفت در درگیری‌های شب گذشته و طبق اخرین آمار، ۱۰ نظامی ارتش از تیپ گولانی کشته شده‌اند؛ شمار دقیق زخمی‌ها مشخص نیست.

برخی کشته‌شدگان ارتش اسرائیل در الشجاعیه

«گروهی از سربازان گردان ۵۳ تیپ گولانی وارد ساختمان‌هایی در این محله شدند که ناگهان در یکی از کمین‌های گردان‌های القسام گرفتار شدند. مقابل درب یکی از ساختمان‌ها بمبی منفجر شد که بر اثر آن ۴ نظامی زخمی شدند و ارتباط با آن‌ها قطع شد؛ گمان می‌رفت که این نیروها به اسارت درآمده‌اند. سربازان دیگری از یگان نجات ۶۶۹ به سمت این ساختمان حرکت کردند که پس از رسیدن به آنجا هدف تیراندازی مبارزان القسام قرار گرفتند که بلافاصله دو نفر از این نیروها کشته شدند. سرهنگ اسحاق بن بشات که در حال پیشروی بود هم گرفتار و بلافاصله کشته شد»؛ این گزارش کان از جزئیات درگیری بود. گزارشگر نظامی روزنامه عبری «معاریو» در وصف گستردگی و حجم حملات علیه نظامیان اسرائیلی اعلام کرد «تعداد راکت‌هایی که نیروهای حماس در محله الشجاعیه به سمت تانک‌ها و خودروهای زرهی اسرائیلی شلیک کردند، قابل شمارش نیست».

نظامیان اسرائیلی در شرق غزه

حتی «تامر گرینبرگ» فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی که تا هفته قبل حادثه رجز می‌خواند و خطاب به مبارزان مقاومت گفته بود که «بیایید ببینیم چه کسی برای جنگ بهتر آماده شده است، ما تمایل بسیار زیادی برای حمله و قتل تعداد بیشتری از شما داریم…» هم کشته شده و این برای اسرائیلی‌ها شوک‌آور بود.  

Leave a Reply